Na rozhlednu Křivoš a Babylon u Dolních Louček

31.07.2012 17:46

V sobotu 30.června 2012, nás 16 cyklistů vyjelo z Velké Bíteše k rozhlednám Křivoš a Bybylon u Dolních Louček. Byl letní den s teplotou nad 30  C. Trochu jsme se zapotili. Výlet byl pro nás premiérou.
  Do Dolních Louček z Bíteše se jede pěkně, prakticky pořád z kopce. Z Dolních Louček nejkratší cesta k rozhlednám je tato : od školy návsí směrem k Tišnovu asi 800 m, vpravo u cesty přijedeme ke křížku, je zde  i znak kola, odbočíme vlevo a hned po 40 m odbočíme vpravo  na prašnou místní komunikaci, té se budeme stále držet a ta nás dovede polní a lesní cestou po 1700 m na hlavní cestu Tišnov – Nové Město.Po této cestě se dáme asi 100 m vpravo a vlevo nahoře  ve stráni už budeme vidět rozhlednu Křivoš. U hlavní cesty odložíme kola a zbývajících asi250 m k rozhledně dojdeme pěšky.
  Rozhledna je dřevěná, trochu připomíná lepší myslivecký posed, z 5 m vysoké vyhlídky je krásný výhled na Dolní Loučky, na železniční most přes Libochovku, na Květnici u Tišnova a v dálce tušíme i předměstí Brna s rozhlednou Babí lom u Lelekovic. Krásná krajina. Rozhledna má nadmořskou výšku 464 m.
   Nedaleko odtud je rozhledna Babylon, podobné dřevěné konstrukce, v nadmořské výšce  505 m. Dostaneme se k ní snadno. Pojedeme po hlavní cestě směrem na Kaly a asi po 400 m odbočíme vpravo do obce Zahrada, zde už nás ukazatelé dovedou až k rozhledně Babylon. Od rozhledny Křivoš to je asi3 km.Ale je to větší stoupání, hodně vedle kola. Výhled nic moc. Kolem jsou vzrostlé stromy, které by chtěly vykácet.
 Z Babylonu se sjede polní cestou do Horních Louček, dál pak do Dolních Louček, kde se určitě zastavíte v hospodě v Sokolovně, kde se dobře a levně vaří. My jsme pokračovali podél říčky Libochovky do osady Chytálky, dále pak přes 5 brodů na Kutiny, dál pak na Lubného, Níhova  a domů.